Home » News & blogs » Mountfield otvára svoju novú a zároveň najväčšiu slovenskú prevádzku v nákupnom centre Shopping Palace v Bratislave

novinky, správa nehnuteľností, mvgm slovensko

Mountfield otvára svoju novú a zároveň najväčšiu slovenskú prevádzku v nákupnom centre Shopping Palace v Bratislave

3 týždne ago

Spoločnosť Mountfield, najväčší špecializovaný predajca záhradnej techniky, bazénov a vybavenia pre dom a záhradu v celej Európe, si pre svoju novú slovenskú predajňu  zvolil nákupné centrum Shopping Palace. MVGM tím, ktorý centrum spravuje od roku 2013, dokázal pre Mountfield vytvoriť kompaktný predajný priestor, ktorý sa spoločne so skladom a kancelárskym zázemím rozprestiera na ploche 1 500 metrov štvorcových.

„Už v roku 2016 sme zahájili modernizáciu celej našej predajnej siete ako na Slovensku, tak i v Českej republike. Súčasťou tejto modernizácie bolo aj strategické vyhľadávanie lukratívnych obchodných lokalít pre naše nové predajne. Nákupné centrum Shopping Palace celkom iste spĺňa naše kritériá a veríme, že táto nová predajňa, ktorá je vybavená všetkými modernými prvkami komfortného nakupovania, uspokojí všetkých zákazníkov,“ vysvetľuje Kateřina Böhmová, tlačová hovorkyňa spoločnosti Mountfield.

V rámci Česka a Slovenska, spoločnosť Mountfield prevádzkuje sieť 77 vlastných predajní a približne rovnaký počet servisných stredísk a bazénových centier. Slovenskú časť portfólia tvorí sieť 19 predajní naprieč Slovenskom. Súčasťou každej predajne Mountfield je aj odborné servisné stredisko. Spoločnosť začínala pred 30-timi rokmi otvorením malej predajne v stredočeských Mníchoviciach.

Shopping Palace ponúka 18 500 m2 prenajímateľnej retailovej plochy doplnených o 5 000 m2 kancelárií. Shopping Palace bol svojho času prvým moderným nákupným centrom na Slovensku. V roku 2013 centrum prešlo sériou renovácií a redizajnom foodcourtov, sociálnych zariadení a vstupného portálu a naďalej pokračuje v udržiavaní si pozície rodinného nákupného centra a miesta nákupu pre mobilných zákazníkov a návštevníkov z okrajových častí hlavného mesta, či okolitých obcí. Medzi kľúčových nájomcov patrí DM, Dráčik, Deichmann, Fann Parfumerie, New Yorker, Panta Rhei, Kik, Pepco, Tedi, Banquet, Sportisimo doplnené o služby pošty a detského svetu Buppi.

„Spoločnosť Mountfield je silný partner so širokou retailovou sieťou, kvalitným portfóliom produktov a služieb nielen do záhrady. Získanie tak silnej retailovej značky, akou je Mountfield, je pre MVGM a Shopping Palace potvrdením, že nastúpená cesta zmeny stratégie prináša ovocie. Už teraz môžeme za MVGM potvrdiť, že čoskoro ohlásime ďalší významný úspech našej spoločnosti, ktorý pre Shopping Palace v rámci novej stratégie dosiahla,“ hovorí Erik Molčan, Center manažér MVGM pre Shopping Palace.

2 milióny metrov štvorcových retailu na Slovensku

Ponuka prvotriednej retailovej (maloobchodnej) plochy na Slovensku vo 4. kvartáli dosiahla takmer 2,05 mil. m2. Prevažná väčšina je situovaná v bratislavskom kraji (32%), za ktorým nasleduje košický, žilinský a nitriansky kraj. V súčasnosti je vo výstavbe zhruba 158 000 m2 novej maloobchodnej plochy. Najväčšie projekty sa nachádzajú v hlavnom meste a v metropole východu, v Košiciach. Väčšinu moderného maloobchodu tvoria nákupné centrá so 64% podielom, ďalej nasledujú retail parky s približne 27%. Zvyšok ponuky s podielom 9% tvoria maloobchodné galérie, obchodné domy a tzv. „concept stores“.

V poslednom štvrťroku 2020 pribudlo na trh približne 40 000 m2 nových retailových priestorov, a to Novum Prešov (obchodné centrum v Prešove), OC Piritov (Retail Park v Nových Zámkoch) a RS Park (Retail Gallery v Rimavskej Sobote). V Bratislave sú rozostavané dva gigantické projekty: Nivy Mall s približne 70 000 m2 prenajímateľnej plochy a prístavba Eurovea s približne 25 000 m2.

Prepuknutie pandémie Covid-19 prinieslo maloobchodnému sektoru výzvy bezprecedentného rozsahu. E-commerce bol hlavným víťazom obmedzení nakupujúcich, ktorí nemohli navštevovať kamenné obchody a realizovať v nich svoje pravidelné nákupy. Očkovanie a prísľub návrat života do normálu v druhej polovici roka 2021 umožní investorom stabilizovať ich peňažné toky ako aj hodnoty ich nehnuteľností.